Thursday, May 9, 2013

Yay Or Nay

Assalamualaikum

Lama juga aku tunggu email dari UiTM berkaitan keputusan final exam aku untuk semester dua awal pagi tadi. Bermula jam 1 pagi hingga 3.40 pagi, barulah aku terima satu email. Bersaksikan tarikh 9 Mei 2013, aku buka email tu dan bam! Aku nampak pointer aku untuk semester dua ialah 3.41 .

Jujur masa tu aku confuse - aku patut gembira ke sedih?

1. Aku kecewa dan sedih. Siapalah yang tak mahukan Dean's List. Impian aku sejak semester satu lagi nak pegang sijil Dean's List.

2. Apapun, aku dah target betul-betul tak akan pergi rendah dari pointer last semester : 3.35 . Dan aku berjaya :)

Jam 12 tengah hari tadi, aku buka student portal untuk saksikan lebih detail tentang keputusan aku. Dan lagi sekali, bam! BLACKOUT kot tiba-tiba sebab rupanya pointer aku dapat ialah 3.46 untuk semester dua ni. Alhamdulillah Alhamdulillah. Walaupun masih tak dekan tapi hanya 0.04 lagi untuk aku dekan.

Tahu apa maksudnya? Tak mustahil semester akan datang, aku akan kerjakan punggung aku ke atas (dibaca: WORK MY ASS UP) untuk dapatkan Dean's List! Tekad ni tekad. Bila perempuan dah bertekad, ha jaga-jaga lah. Hee

Apapun, itulah dia hasil usaha yang membuktikan aku belum cukup berusaha. Padan muka aku.

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment